piatok, 10. júla 2015

„ty si z tých kníh inak jebnutá,“

Výrok poskytol môj milovaný braček, ktorý má problém prečítať i leták z Tesca ( exorcismus odskúšaný - blbý a s prehnitou dušou sa musel už narodiť ).

Tak som sa zamyslela.. na čo ten idjt narážal.. A z toho vzniklo niekoľko dôvodov, prečo som jebnutá.

 Pretože sa rozprávam sama so sebou. Tak to však vidia len ostatní! Ja predsa rozprávam do duše tej naivnej hlavnej hrdinky, ktorá rieši klasickú dilemu bad boy či ten kawai blonďáčik. / ale okay, rozprávam sa aj sama so sebou, but that's beside the point!  /

 Pretože som ochotná ublížiť KAŽDEJ osobe na zdraví, ak sa čo i len škaredo pozrie na moje knihy. Books before blood, dude. / brat sa vyhrážal, že mi knihy vypáli. veď uvidíme, kto môže potencionálne zhorieť v spánku../


 Pretože radšej obetujem spánok, ako nedočítať nejakú dobrú knihu. A koho zaujíma, že bude v ten deň písomka z geometrie, chýba mi predsa už len niekoľko stoviek strán..

 Pretože používam často referencie a výrazy, ktorým muggles, mortals, mundanes a iná háveď nerozumejú. Jasné, všetci vieme a zaujíma nás o čom rozprávaš Emmaline, *otočí sa ku niekomu inému* videla si tie zľavy v Gate?

 Pretože Mr Darcy spôsobil, že budem do konca života žiť sama. Bohužiaľ, takto vysoký štandard žiaden skutočný muž nesplní. UPDATE: SPOZNALA SOM PÁNA ROCHESTERA! Takže som ten stereotyp porovnávania dokonalého muža s Darcym upravila v jeho prospech.


 Pretože dokážem hodinu čumieť len tak do steny. On/a.. ..vážne zomrel/a?

  Pretože vyzerám ako bifľoška/ nerdka. Už k tým mojim skvelým hipsterským okuliarom chýba len Andrejkin strojček a s večne strapatými vlasmi reprezentujem najklasickejší typ knihomoľky. Len nechápem kde ľudia berú, že keď rada čítam romány napríklad o nadprirodzene, automaticky vo voľnom čase listujem doma učebnicami. Ale v podstate, keď si myslia, že sa doma venujem takejto forme vzdelávania tak mi to len pridáva na.. triednom statuse? ( nie som si istá ako to popísať, ale povedzme si popravde, učiteľ nemá až tak čierne svedomie keď prilepší známku dievčaťu, čo sa doma vraj stále učí ako keď má prilepšiť nejakému jednoduchému flákačovi )


 Pretože nevychádzam z domu. Ale doma mám posteľ. Kreslo. A podlahu na ktorej môžem čítať! Neotravuje ma tam žiaden hmyz a tiež mám po ruke jedlo, záchod, Facebook; stránky mi neotáča divoký vietor a nikto na mňa divne nepozerá.

 Pretože načo miňať peniaze za oblečenie či jedlo, keď si môžem kúpiť knihy. Mám dvoje rifle, niekoľko šiat a je vždy isté, že babka ma nakŕmi - kníhkupectvá, traste sa predo mnou!

 Pretože kníhkupectvo/ knižnica je môj druhý domov, ktorý opúšťam zväčša ( ak nie vždy ) len nedobrovoľne.

• /A epické zakončenie/ Pretože čítam knihy! Lebo dnes pre ľudí nie je zrejme nič šibnutejšie a divnejšie. Asi nikdy nezabudnem na ten moment keď jedna tisícročná striga na občianskej hovorila o Robinsonovi Crusoeovi celú hodinu a posledných pár minút pred zvonením sa opýtala, kto má chuť si tú knihu prečítať. Ani jeden z 22 žiakov jej neposkytol odozvu a tak sa nahnevane spýtala, že čo sme to za deti a či vôbec niečo čítame. Vtedy ako začínajúca čitateľka ( veď viete, Harry, Twilight ) som sa prihlásila ja a možno (!) ešte dve spolužiačky..Lenže to sa dá ešte pochopiť, to sme boli len malí sopliaci, avšak keby som robila podobný prieskum aj dnes, pochybujem, že odpovede by sa nejako extrémne líšili.
  Smutné?
 Ale tak, hlavne, že tu je ujo Green, ktorý dokáže prilákať mnohé dievčiny k čítaniu, žejo,

Toľko k môjmu výskumu o tom, prečo som jebnutá. 


Emmaline

17 komentárov:

  1. Nádherně jsi to zhrnula! Mívám to úplně stejně. Jak ségra, tak mí bývalí spolužáci. Teď jsem fakt zvědavá, co se vyklube z těch nových, jestli podobný hovada :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Vďaka :shy:
      No, to je vážne len vo hviezdach, ja som zmenila kolektív a našla som v ňom dokonca blogerku! :smile: Tak veľa šťastia v hľadaní podobných šialencov ako sme my :happy:

      Odstrániť
  2. Pobavilo:D. Mě se také diví rodina, ale ne tomu, že tolik čtu ale kolik to všechno stojí a že si radši nekoupím něco na sebe:D. Ale jelikož už jsem dospělá a vydělávám si sama, uznali, že je to moje věc.
    Také si povídám sama se sebou. Někdy mě to fakt děsí!
    Ven nechodím....Nechodila jsem ven nikdy. Proč bych měla hodiny trávit někde před barákem a flákat se? Prostě mě to venku nebaví, nemám tam co dělat:D. Ale zase ráda jednou ročně vycestuju někam na poznávací zájezd. Minulý rok Londýn, a brzy snad Paříž. To zas jo!
    Budeš se divit, ale dělala jsem průzkum mezi dětmi základní školy (6-12 let) a asi 80% z nich četlo. Kluci teda "jen" Minecraft a komiksi ale i tak..:)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. To som rada :smile:
      Máme toho celkom dosť spoločného :surprise: :happy:
      Tak to je vážne pekná správa, aj keď len komiksy či príručku k Minecraftu :shy: Ja až neverím vlastným očiam, keď vidím niekoho s knihou u nás :ok: :smile:

      Odstrániť
  3. Na čo chodiť von, keď doma mám plné police úžasných postáv, pri ktorých viem, že ma nevytočia ako ľudia v realite :D Našla som sa hádam v každom bode a tiež niekedy dostávam čudné pohľady od iných, keď ma vidia furt čítať, rodina sa zo mňa smeje, že som knihomoľ, ale tak radšej budem to a budem žiť tisíce príbehov, ako sa mordovať s realitou :D Perfektný zoznam a som rada, že som na tvoj blog natrafila, veľmi sa mi páči :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tak som rada, že si sa v tom našla :smile:
      Pff.. realita? A to je mi načooo :happy:

      Odstrániť
  4. Miluju tvoje články a tvůj humor :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tak toto sa počúva vážne dobre :love: Ďakujem :)

      Odstrániť
  5. Neviem, či som z tvojho článku smutná, že je to v dnešnej dobe tak, alebo ma pobavil, lebo je to pravda a dobre si to zhrnula.

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Moc pěkný článek, pobavila jsem se :) Ale přiznám se, že si s knihami jako až takový exot nepřipadám :D Vždycky jsem měla spoustu čtoucích kamarádů a teď na vysoké mám dojem, že čtou (na oboru) snad všichni a někteří dokonce knihy píšou :)

    A taky docela ráda čtu venku. Někdy. Občas :D

    OdpovedaťOdstrániť
  7. No skvelo zhrnuté. Asi polovicu vecí robievam aj ja. No bohužial :D svet je už raz taký a pán Darcy? Uhm asi tiež budem žiť sama. :/ :D

    OdpovedaťOdstrániť
  8. No, pokud kvůli knihám ani nechodíš ven, tak asi trochu jebnutá jsi ... (já mám co říkat, já byla za šprtku celou základku a dodnes si jdu raději sednout do knihovny než do kavárny).

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Neviem, predtým ako som začala čítať knihy som nemala také introvertné sklony, ale potom čo som sa začítala sa to nejako stalo aa.. no, nie. Najradšej by som zostala zavretá doma v izbe pred svetom. Stále dúfam, že to je len súčasť toho "pubertálneho obdobia" a nejako z toho vyrastiem ( :happy: ), ale dovtedy.. *ide si urobiť kakauko a pokúsi sa porozumieť Shakespearovi* :shy:

      Odstrániť
  9. Teda,... Wáu. Nemám slová. Píšeš neskutočne! Pobavila si ma a máš úplnú pravdu. Tvoj blog ide medzi moje TOP 3 ♥

    OdpovedaťOdstrániť
  10. Super článek, mám to úplně stejně :D Taky jsou v mém případě všichni přesvědčení, jak strašná nerdka nejsem a přitom doma jenom čtu knížky, sleduju seriály all day all night a učení doháním ráno v autobuse.
    Samomluva je mým denním chlebem, protože většinou mezi těmi pudinkovými mozečky nenajdu osobu, s níž bych mohla pořádně probrat všechny knížky, které jsem v poslední době přečetla.
    Pěkně mě štve, jak do mě všichni (k rodičům se teď přidaly i kamarádky), jak vůbec nikam nechodím, neužívám si života etc. etc. Ale já si ho užívám! Po svém.

    OdpovedaťOdstrániť
  11. Ten pocit keď sedíš za Pc aj dve hodiny len preto, aby si našla knihu, ktorú potrebuješ k prežitiu za najnižšiu cenu. Raz mi mama schovala knihy a donútila ma byť vonku. Nikdy nezabudnem na to prázdno, ktoré som cítila bez knihy.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. A ešte horšie je, keď niekoľko hodín zúfalo hľadáš ebook a namiesto neho stiahneš kadejaké vírusy.. :D Ale inak áno, myslím, že som schopná pochopiť tvoje pocity :D :D

      Odstrániť