nedeľa, 1. marca 2015

selekcia | kiera cass

O Selekcii sme od jej vydania toho počuli už veľa, preskočím teda tému vykrádania The Hunger Games i ódu na jej obálku (i keď povrch toho prebalu.je.proste.úžasný.)

Spolu s Americou Singerovou (hm.. žeby symbolika?) sa ocitáme v pseudo-dystopickom svete (Illeá), ktorý je rozdelený na kasty na princípe, že jednotky sa majú v živote skvelo a osmičky sú bezdomovci. America žije v päťke - kaste umelcov a jej frajer  a takmer skoro snúbenec v šestke (je niečo ako upratovačka).
  Singerovci vedú skromný život (chápete to, oni nemajú na mejkap?!) a tak im (hlavne pani Singerovej) pozvánka do Selekcie príde ako tá najlepšia príležitosť prilepšiť si. Zmysel Selekcie spočíva v tom, aby si nerozhodný, pohľadný skrátka princ vybral za nevestu niekoho z prostého ľudu.

Ukrivdená America avšak o Selekcii nechce ani počuť! Je šťastne (a tajne) zamilovaná do Aspena, s ktorým si už veľmi dávno vysnívala svadbu. Avšak čo sa nestane, Aspen jej dá košom aby sa do tej prekliatej reality show mohla prihlásiť! America má zlomené srdce, ale vďaka neustálemu nátlaku svojej pani matky (a kompenzáciou v podobe vlastného zárobku), ide na konkurz.

O čom inom by bol teda tento príbeh, keby sa naša ryšavá kráska do súťaže nedostala?

„Slečna America Singerová z Karolíny, Päťka.“
Presúvame sa teda do Kapitolu, kde sa s spolu s tridsiatimi štyrmi kráskami má biť o srdce princa Maxona. Metaforicky, obviously.

Nasleduje množstvo  omdlievania, bozkov, vyznaní či intríg. No a kde tu vpády rebelov na palác. Oh a Aspen sa zjaví v kráľovskej garde a častokrát stráži dokonca izbu samotnej hrdinky.

A tá najzáludnejšia, najdôležitejšia a najnejasnejšia otázka celej Selekcie: Maxon alebo Aspen??!

Ehmm.. Na túto knihu som asi ešte ani nenašla zlú recenziu. Zo Selekcie mali (samozrejme takmer) všetci podobné pocity.

Cass píše dobre ( teda až na prvé dve kapitoly, ktoré som čítala asi týždeň ) je to jednoduché, plynulé. Akurát tie debilné mená si mohla odpustiť (Utorok? Maxon Schreave?? America Singer???)

Útoky rebelov mi prišli ako zlý vtip. Popíjať čajíček, robiť večierky a profi photoshooty do módnych časopisov s princom sa Cass zrejme zdalo asi príliš nudné, tak si povedala, že pridať tam povstalcov bude cool, tí sú predsa momentálne strašne in.
  A postavy.. ( zrejme som strašne vyberavá, ale no.. smola ) America - chúďatko zo spodiny spoločnosti, ktoré nechce nič viac ako pravú lásku. Aspen - kapitoly v ktorých čo i len vystupuje myšlienka o ňom ma iritujú. A Maxon - proste princ. Bohužial, ani tu mi nebol vážne sympatický nikto. A to klišé typu budeme-najlepší-kamaráti-ale-vieš-čo-pokojne-sa-aj-do-mňa-zamiluj-ja-si-to-nevšimnem.. Kde mám soľ a kriedu na diablovu pascu?! 

Namiesto Selekcie som si teda  asi mohla rovno pozrieť reprízu Nevesty pre milionára. Čo vlastne radím aj vám - o nič totižto neprídete. Teda, možno zopár mozgových buniek. 

Za mňa slabší priemer. Ale stále lepšie ako dvojka.. eh.

Ak stále váhate, tuto Barbie trailer vám možno vaše rozhodnutie vyjasní. 
Originálny názov: The Selection
Séria: Selekcia/ The Selection
Diel: 1/3 
Počet strán: 312
Moje hodnotenie: 2.25/5*
Hodnotenie na Goodreads: 4.16*/ 410 000

And remember, no two persons ever read the same book!

4 komentáre:

  1. Ty si vždy nájdeš niečo, čo môžeš skritizovať :DD
    Ten trailer je boží :3 :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ako nebola to priamo kniha na spálenie.., ale America.. ... ... Nie, s ňou mi to nevyšlo ( a to jej blbého frajera ani nejdem spomínať )
      Máj hárt iz brouken! :3 :DD

      Odstrániť
  2. Tuto knihu zrovna čtu a zatím jsem docela spokojena. :) je pravda, že je neskuetčně podobná THG, ale něčím je přece jen lepší... Alespoň podle mě a podle okamžiku:)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. No ja sa tejto knihe vyhýbam, pretože mi na nej niečo nesedí-aj to, že je YA, ale aj niečo iné...mne sa zdá čudná a vôbec ma neláka-len tá obálka-no to, čo čítam v tvojej recenzii-samé klišé a podľa mňa, ja neviem. Určite si ku mne cestu nenájde, veď je veľa lepších kníh....

    OdpovedaťOdstrániť