sobota 21. februára 2015

the DUFF | kody keplinger


Na jednom z mnohých večierkov, ktoré Bianca kvôli jej kamarátkam Jessice a Casey absolvuje sa pri nej zastaví jeden arogantný, ale neskutočne sexy zajačik, Wesley Rush.

 Wesley ju oboznámi so svojím plánom zbaliť Biancine kamarátky a zasvätí ju do pojmu DUFF - designated  (vybraná) - ugly (škaredá) - fat (tučná) - friend (kamarátka). Bianca je znechutená a Wesleyho Rusha epicky necháva samého s pozostatkom jej pohára na tričku. 

„Ahoj Duffy.“
 „Rád by som, ale Wesley Rush nenaháňa dievčatá. Ony naháňajú jeho.“ Uškrnul sa na mňa. „Je to v poriadku. To ona sem príde prosiť mňa, aby som sa s ňou čoskoro vyspal. Rozhovor s tebou to len urýchli. Do tej doby máš tú česť byť v mojej spoločnosti. Našťastie pre mňa, nevyzerá to tak, že by si dnes večer bola vyzbrojená nápojmi.“

  Neskôr v škole zapôsobí na Biancu osud a dostáva za úlohu vypracovať na angličtinu úvahu o Šarlátovom písmene spolu s hádajte kým! No predsa s Wesleym! Nakopujú sa na ňu katastrofy jedna za druhou, jej ex-priateľ aj so snúbenicou sa vracajú do mesta, Biancina mama sa rozhodla ich rodinu opustiť a jej otec (dlhoročný abstinent) hľadá zmysel života na dne fliaš od piva.
 A potom je tu ten idiot Wesley, ktorému zrazu Bianca pchá jazyk až niekde do hrdla.

Takže, príbehov ako toto sú milióny ( a miliardy, ak rátame fanfictions ), prečo by mal byť tento jeden lepší? 

 Máme tu tradičný vzorec, predstavitelia oboch pohlaví sa nenávidia, ale po nejakom čase  a po prerozprávaní si ich životného príbehu) si k sebe cestu nájdu a na konci v horúcom objatí pozorujú západ slnka. 
 V tomto prípade Bianca, inteligentná, večne cynická, sarkastická a emancipovaná študentka sa snaží zo svojich problémov ujsť, trochu.. netradičnou formou. Dá sa povedať, že Wesleyho využíva len na sex - a to je celkom zaujímavé, nakoľko to presne robí aj on. Žiadne milostné pocity, žiadne prísľuby večnej lásky, proste iba sex. Lenže ako som spomínala, niekde v kútiku hrdinkinej mysle sa začne tvoriť myšlienka, že možno toho bezcitného, arogantného playboya predsa len má rada. 
 A čo sa nestane, Wesley Rush prestal mať potrebu popreháňať sa na všetkom čo má dole otvor a chce iba Biancu. Lenže Bianca jeho nie. 

A ako to predsa len skončí?

Obaja sme boli pekne v riti. Nejak to však robilo všetko viac vzrušujúcejším. Áno, bolo to zlé a zvrátené, ale to je skutočnosť, nie? Útek je nemožný, tak prečo to neprijať?

Okay, trošku sa mi točí hlava z takého klišé, ale dá sa to ospravedlniť. Normálne som ochotná na to zabudnúť pri pohľade na väčšinu príbehu a jeho odkaz.
 Bianca mi bola veľmi sympatická a dalo sa chápať, že sa snaží ujsť pred realitou. Vždy ako moderná hrdinka mala v zásobe veľa vtipných hlášok ktorými dej spestrovala spolu s nadávkami, ktoré pôsobili prirodzene.
  Ach, ako len dobre to bolo napísané! 

Až na to všadeprítomné klišé to bola kniha príjemne napísaná. Ten príbeh je schopný vyjsť z radu miliónov podobných kníh. Tie bola podľa neho natočená filmová adaptácia, ktorá síce s knihou až tak veľa spoločného nemá, ale je to nadčasovejšie ako kolegyne zo žánru. A je ešte aj vtipná skoro tak ako kniha! 


Originálny názov: The DUFF
Séria: Stand alone 
Diel: 
Počet strán: 280
Moje hodnotenie: 4/5*
Hodnotenie na Goodreads: 3.88*/ 125 600

And remember, no two persons ever read the same book!

5 komentárov:

  1. Film chcem vidieť strašne aj ja :3

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Také bych chtěla vidět film. :33 Knížka se mi líbila. :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. saska :)8:25 PM

    Knihu som čítala a suhlasim s tym čo si napisala,vystihla si to :-D aj ja chcem vidieť film ,vyzera dobre a kniha bola tiež super :-D

    OdpovedaťOdstrániť
  4. No, knihu by som si podľa toho, čo si napísala nechcela čítať a film...nie...ani ten by som nechcela vidieť. Inak sa mi veľmi-naozaj veľmi páči nový vzhľad blogu-ten predtým bol tiež fajn, ale tento to tu celé rozžiaril :) A gratulujem ku včerajším narodeninám-aj tebe aj blogu :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ona tá kniha nebola zlá, len bola tak trochu o ničom :DD
      O ďakujem, ďakujem, ďakujem :3 :D
      Za nový vzhľad vďačím Anet ( http://www.readingbookswithlove467.blogspot.sk/ ), nakoľko som predtým mala s ním menšie problémy :D

      Odstrániť