piatok 13. februára 2015

škola dobra a zla | soman chainani

Ale no ták, dajte mi niekto prihlášku do tejto školy! Hlavne do princeznovskej bašty, že jo.
 Takže.. podľa názvu - ktorý vážne neznášam - je jasné, že táto kniha bude určená skôr mladším čitateľom. Máme tu obálku s čiernou a bielou labuťou, tmavovláskou a blondínou a temným hradom a hradom s dúhou. Hmm.. o čom to asi len bude?

By the way, obálka. Keby nebolo tej dúhy ( nemala by som potrebu za ňou hľadať jednorožcov ) a tej postavy Sophie ( tie vlasy vyzerajú strašne ) bolo by to podľa mňa lepšie. Avšak aj tak vyzerá čarovne rozprávkovo. 

.Príbeh je rozdelený na dva pohľady - Sophie a Agathu. Sophie je rodená princezná. Je milá, dobrosrdečná, pekná, veľkodušná a bla, bla, blaa. Agatha je jej úplný protiklad, mrzutá, nepriateľská, drzá a škaredá.. A predsa sú tieto odlišné dievčatá "najlepšie kamarátky".

Agatha a Sophie žijú v Gavaldone, dedine obklopenej tajomnými lesmi. 11. novembra každé štyri roky sa v Gavaldone dejú čudné veci - miznú deti staršie ako dvanásť rokov. Legenda hovorí, že ich unáša riaditeľ školy, aby sa mohli vyučiť za princov a princezné alebo bosorky a bosorákov a nakoniec skončiť v rozprávke. A občania tohto malomesta teda rozprávky milujú!

 Nastáva deň únosu a Gavaldonom sa šíri strach rodičov o svoje deti. A potom je tu Sophie, ktorá sa nevie dočkať kedy ju už konečne unesú - silou mocou sa chce stať princeznou a robí preto všemožné dobré skutky ( akým bolo napríklad aj priateliť sa s Agathou ). Agatha na celú tú vec s únosom neverí, ale aj tak ide v noci Sophie skontrolovať, či sa nevybrala školu hľadať a nepodupali ju diviaky. Uprostred noci objaví ľudský, kostnatý, hrbatý tieň ako sa zakráda pred jej domom a rozhodne sa ju zachrániť a tak sa dostanú do tajomných lesov. Lenže výber školy zrejme niekto pokašľal! 

„Ak dostaneš bozk od pravej lásky, nemôžeš byť zloduchom,“ sformulovala to Agatha„A ak si nedokážeš nájsť lásku, nemôžeš byť princeznou,“ doplnila ju Sophie„A ide sa domov,“ preglgla Agatha

Kniha zaujme nielen deti svojím nápadom a humorom ( aj keď pri snahe urobiť vtipné názvy kapitol dochádza k menšiemu vyzradeniu deja podobne ako v Percy Jacksonovi ).
  U autora sa teda hlavne cení fantázia (takéto spojenie so svetom rozprávok je proste niečo pre mňa) a štýl. Po tom ako sa dej po nejakých päťdesiatich stranách rozbehne už je ťažšie sa od knihy odtrhnúť.  

Koniec je  prekvapivý napriek tomu, že Chainani asi niekde v polovici načrtol, že ten úchylák ( inu.. aj keď si vekom hrdiniek nie som istá, on mal predsa 200.. ) nemusí byť úplne bezvýznamná postava a samozrejme veľká bitka eversov a neversov ( EVERsi a NEVERsi sú ďalšia originálna perlička ).  
  Avšak aj táto kniha má svoje nedostatky - v tomto prípade sú to u mňa postavy a isté nedomyslené detaily. Sophie bola protivná, klasický vzorec princeznej, ktorú zaujíma najmä vzhľad, niekedy som mala chuť trhať si vlasy pri tom naháňaní Tedrosa. Ale to mal byť jej charakter, takže zvládnutý bol skvelo. Agatha bola klasická vyvrheľka, ktorej niekto vráti sebavedomie a stane sa z nej hviezda s úplne inými prioritami. Pre mňa sklamanie, bola to jedna z tých sympatickejších postáv. 
A Tedros.. Tedrosa nechajme Tedrosom, ten namyslený fagan nestojí za nijaký komentár, jedine, že si zaslúžil ako Chainami knihu s ním skončil. 

Knižka je tak dobre hrubá, má nejakých 400 strán, primerane veľké písmená a roztomilé ilustrácie na začiatku kapitol, takže sa číta rýchlo a dá sa do nej ľahko začítať - moje lepkavé prstíky si i teraz popri písaní otáčajú aj jej stránky, takže za mňa odporúčanie!


Originálny názov: The School for Good and Evil
Séria: Škola Dobra a Zla/ The School for Good and Evil
Diel: 1/4
Počet strán: 424
Moje hodnotenie: 3.5/5*
Hodnotenie na Goodreads: 3.99/ 32 400
|
And remember, no two persons ever read the same book!

3 komentáre:

  1. Knižka sa mi páčila, mala originálny nápad a plynulo sa čítala, ale tiež som mala trochu problém s postavami - konkrétne s ich správaním. Niekedy mi to pripadalo, akoby na každej strane menili názory a čo ja viem... občas sa správali tak divne, ani neviem, ako inak to povedať :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Božínku, som schopná ti odpovedať ( resp. napísať ) niečo iné ako "Presne" ? :DDD

      Odstrániť
  2. Anonymný4:48 PM

    Teraz ju citam superr...;-) ;-*

    OdpovedaťOdstrániť