nedeľa 15. februára 2015

eleanor & park | rainbow rowell


Dvaja čudáci. Jedna výnimočná láska. A náročná čítateľka?

 Kniha ktorá sa volá Eleanor a Park, na obálke má dve zamilované pubertálne detiská a vyšla v YOLi by ma v živote nezaujala. Tak prečo som teda po nej siahla?
 Pretože dúha priťahuje Emarožcov. A tiež táto konkrétna Dúha Rowellová napísala aj Fangirl! A tak som si povedala, že za pokus nič nedám, odreagovanie od školy sa vždy hodí.

 Eleanor to v živote nemá ľahké. Z jej mamy sa stala troska, jej nevlastný otec ju nenávidí a vyhnal ju z domu, nemá veľa peňazí, obvod pása má väčší ako väčšina dievčat a má ryšavé vlasy.
 Park je z celkom dobrej rodiny, bla, bla, bla, cíti sa ako lúzer, pretože vyzerá ako špáratko (a to ako s tým otravuje 24/7 je skutočne otravné) a jeho matka je aziatka-

Obaja sa cítia osamelo a náhoda (a netrpezlivý vodič autobusu) ich spoja dokopy. Po vzájomnom sa ignorovaní nad Eleanor zvíťazí zvedavosť a začne sledovať Parkove komiksy, ktoré si v autobuse číta. Lenže to si všimne aj spomínaný a ( z mnou nepochopeného dôvodu ) jej ten sprostý Aziat komiksy začne požičiavať!

Inak, dej je zasadený doʹ86, ale ako čitateľ som sa cítila akoby to mohlo byť pokojne bolo dnes.

Pravdaže, v telke videla milión bozkov, ale nikdy neukazovali techniku. Jej bozk by vyzeral, ako keď sa niekto hrá s Barbie a Kenom a chce, aby sa pobozkali.

Na tejto romanci je vážne skvelé ako to autorka pekne stupňovala, nebola to láska na prvý pohľad a hneď na to už len vzrušujúce bozky vo výťahoch.  Išlo to pekne pomaličky, cez tie najletmejšie dotyky a ostýchavé slová. A potom som mala pocit, že Eleanor je zombie. Ako vážne, mala chuť zjesť jeho tvár? Pochopím pohladiť, alebo, že sa jej nemohla nabažiť, ale zjesť..? Tiež rozprávanie je z perspektív oboch protagonistov. 

Eleanor sa nemýlila. Nikdy nevyzerala dobre. Vyzerala ako umenie, a to nemá vyzerať dobre, ale vzbudzovať pocity.

Okaay, takže, čo vo vás táto kniha po dočítaní zanechá? Pravdepodobne hnev a srdce len tak hodené pod autobus.
  Hrdinovia tohoto príbehu nezachraňujú svet - zachraňujú sami seba a o to je to ešte čarovnejšie. Je to neskutočne skutočné, je to krásne. Fakt neverím, že by som také niečo povedala o knihe o tínedžeroch. Ale prečítajte si to, prosím v originále.

Tak či tak, prečítajte si to. Plz. Stojí to zato.

Originálny názov: Eleanor & Park
Séria: Stand alone
Diel: 
Počet strán: 336
Moje hodnotenie: 4/5*
Hodnotenie na Goodreads: 4.13*/ 462 900

And remember, no two persons ever read the same book!

wtf emmalina, wrong fandom.. ale tak same feelz

7 komentárov:

  1. Ten poslední obrázek, kde je Ygritte a Jon je TOP! ;3

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja viem :3 :D len škoda, že už nieje aktuálny.. /možno trošku spoiler!/ Nikdy nezabudnem na výraz Jona a toho malého chalana, ktorý ju zastrelil :DD

      Odstrániť
    2. V pohodě, 4. sérii mám celou zkouklou a čekám si na pátou :)
      Jako ten malej soplák, bože. Pokazil tak krásné setkání :( To ale znamená, že Jon je free :3 Stay bitch =D

      Odstrániť
  2. O téhle knížce jsem moc nepřemýšlela. Nemám v plánu si ji kupovat, protože mi už od pohledu a všelijakých popisů a recenzí připadala jako další ze série dnešních zaláskovaných příběhů.
    Článek je úplně skvělý ! A Ygritte a Jon na konci :-D <333

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Je to zaláskovaný príbeh, ale predsa je tak.. neskutočne obyčajný až je výnimočný :) Rainbow sa zase osvedčila, že písať vie :)

      Odstrániť
  3. Super recenzia. Fangirl mám už prečítanú, len ďalej šetri tie percentá! :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Hihi, ja som čítala z Fangirl iba zopár úryvkov a určite zaujala :3 :D Takže sa teším, kedy vyjde v slovenčine :3 ( aj keď od yoli ._. :DD )

      Odstrániť